Jakich akcesoriów nie może zabraknąć w domowym biurze?

Materiał zewnętrzny
2 komentarze

Ostatnie miesiące spędzone w izolacji dobitnie pokazały wielu osobom, jak ważna jest umiejętność elastycznego dopasowania się do zastanej sytuacji. Większość z nas ze służbowych biur przeniosła się do domów. Niektórzy już w nich pozostaną. Warto zatem zastanowić się nad tym, w jaki sposób urządzić home office i jakich akcesoriów nie może zabraknąć w domowym biurze.

Po pierwsze: ergonomiczne meble

Zarówno biurko, jak i fotel biurowy muszą zapewniać wygodę i być w pełni ergonomiczne. Idealnie, gdy biurko ma możliwość podnoszenia blatu do góry – po to, aby dało się przy nim pracować raz w pozycji siedzącej, a raz w stojącej. Takie urozmaicenie zapobiegnie powstaniu bólów pleców i zmniejsza rutynę. Nieopodal biurka warto ustawić dodatkowo niższą komodę, dostawkę lub kontenerek, na którym można ustawić drukarkę czy skaner. Jeśli zaś chodzi o fotel, powinien być od dopasowany wysokością siedziska do wysokości blatu biurka, a także do wzrostu osoby na nim siedzącej.

Po drugie: artykuły piśmiennicze

W codziennym notowaniu, kreśleniu, tworzeniu notatek, szybkim zapisywaniu rodzących się w głowie koncepcji pomogą akcesoria w postaci długopisów, ołówków, zakreślaczy, a także nożyczki czy markery. Powinny być uporządkowane i umieszczone w pojemnikach – dla większej wygody codziennego korzystania z nich.

Po trzecie: kołonotatniki, plannery i notesy

W codziennym natłoku informacyjnym bardzo łatwo jest zapamiętać o obowiązkach. Dlatego też zrób sobie listę „to do”, czyli rozpiskę rzeczy do zrobienia. Każdego dnia twórz nową i odhaczaj kolejne, wykonane już punkty. To ułatwi Ci poradzenie sobie z problemem wiecznej prokrastynacji i kumulowania się zajęć, których nigdy nie masz czasu dokończyć. Wsparciem w zapanowaniu nad chaosem będą artykuły papiernicze w postaci kołonotatników, karteczek samoprzylepnych i notesów. Świetnie sprawdzają się również plannery, które ułatwiają zarządzanie sobą w czasie oraz realizację wyznaczonych na początku roku zadań. Niejeden sklep papierniczy ma w swojej ofercie roczne plannery czy biuwary, ale też kalendarze ścienne.

Po czwarte: segregatory i teczki na dokumenty

W pracy biurowej w ciągu miesięcy gromadzi się bardzo obszerna dokumentacja służbowa. Umowy, rachunki, faktury, projekty, koncepcje, briefy – większość z nich powinna być archiwizowana i przechowywana przez kolejne lata. Dlatego też warto zadbać o to, aby ważna dokumentacja znalazła swoje stałe miejsce w domowym biurze. Do ich uporządkowania z całą pewnością przydadzą się wszelkiego typu segregatory i teczki na dokumenty.

Po piąte: tablica magnetyczna

Uczysz się nowego języka obcego? Masz bardzo dużo zapisków, które wykonujesz podczas rozmów ze swoimi klientami? W takim razie na pewno w Twoim domowym biurze nie powinno zabraknąć tablicy magnetycznej, dzięki której zapanujesz nad wszelkimi nowymi kwestiami. Możesz do niej, przy użyciu magnesów, przypinać ważne informacje lub po prostu pisać na niej markerem. Już nigdy nie umknie Ci żadna istotna kwestia!

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Słodko Słodka

Moim domowym biurem jest kuchnia 😉

Zobacz także

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Akceptuj Polityka prywatności

Polityka prywatności