Koncert charytatywny to forma eventu, która łączy rozrywkę ze szczytnym celem. Środki, uzyskane podczas takiej imprezy można przeznaczyć na przykład na pomoc bezdomnym zwierzętom lub wesprzeć leczenie chorych bliskich osób. Zobaczmy, co trzeba zrobić, aby przygotować taką imprezę.
Organizacja koncertu charytatywnego – co trzeba przygotować?
Pierwszym krokiem, jaki należy zrobić, jest ustalenie planu działania. Warto wypunktować sobie listę rzeczy, które trzeba wykonać, np. znalezienie miejsca, uzyskanie pozwoleń, pozyskanie sponsorów itd. Taki program pozwoli nam po kolei wykonywać poszczególne kroki i zmniejszy ryzyko, że o czymś zapomnimy.
Miejsce imprezy
Miejsce, w którym koncert ma być zorganizowany, powinno być dostosowane do wielkości imprezy. Eventy charytatywne zazwyczaj przygotowywane są na większą skalę, aby jak najwięcej osób mogło wziąć udział w wydarzeniu, z którego dochód przeznaczony będzie na szczytny cel. Wiele placówek oferuje możliwość zorganizowania koncertów charytatywnych, warto więc porozmawiać z władzami miasta, w którym koncert ma się odbyć, a na pewno zaprezentują oni odpowiednie rozwiązanie. Decydując się na organizację koncertu w plenerze, warto zwrócić uwagę na to, czy jest tam odpowiednia scena. Jeżeli nie ma, można skorzystać z oferty BSC System, marki, zajmującej się sprzedażą podestów scenicznych.
Pozwolenia i wymogi
Organizator koncertu, podczas którego ma być utworzona zbiórka, musi uzyskać formalne pozwolenie na jej przeprowadzenie. Wiąże się z tym konieczność wypełnienia odpowiedniego zgłoszenia zbiórki publicznej, które należy dostarczyć pocztą elektroniczną, zwykłą lub osobiście do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Organizator musi zapoznać się także z pozostałymi wymogami np. związanymi ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS.
Wybór sponsorów i artystów
Bardzo ważne jest znalezienie sponsorów, czyli firm, które obejmą patronat nad całym wydarzeniem. To właśnie takie przedsiębiorstwa mogą, np. przekazać przedmioty na aukcję, czy też pokryć część kosztów, niezbędnych do przygotowania całego przedsięwzięcia. Mogą też wesprzeć event przy pomocy dostarczenia swoich usług, np. poczęstunku dla gości.
Kolejnym istotnym elementem jest wybór artystów, którzy mają na imprezie wystąpić. To właśnie oni będą stanowić główną atrakcję koncertu i pomogą przyciągnąć na wydarzenie odpowiednią liczbę gości. W przypadku koncertów charytatywnych organizator powinien wybrać gwiazdy wieczoru z performerów, którzy zgodzą się na wystąpienie bez pobierania wynagrodzenia.
Organizacja koncertu charytatywnego – promocja wydarzenia
Zbierając środki na jakiś ważny dla nas cel, chcemy, aby jak najwięcej osób się o nim dowiedziało, gdyż tylko wtedy taki koncert może okazać się sukcesem. Trzeba więc zainwestować w dobrą promocję. Najlepszą opcją będzie współpraca z lokalnymi mediami, najlepiej w formie patronatu medialnego radia lub wybranej redakcji. Warto również rozpowszechnić informacje o koncercie na mediach społecznościowych, gdzie można stworzyć specjalną stronę wydarzenia, przyciągając tym samym osoby zainteresowane.