Śniadanie

Śniadanie, mówi się, że jest najważniejszym posiłkiem dnia. By nabrać pozytywnej energii skorzystaj z poniższych propozycji.

  • Proziaki to super ratunek, gdy zabraknie Ci pieczywa. Te sodowe bułeczki są chyba najszybszymi i najprostszymi bułeczkami na świecie. Przygotujesz je dla rodzinny w ciągu niecałych piętnastu minut. Proziaki nie wymagają drożdży, ani zakwasu. Zrobisz je ze składników, które zazwyczaj masz w domu: mąki, sody, kefiru (maślanki, jogurtu). Do tego trochę soli, trochę cukru. Ot i cały przepis.

  • I znów mamy rok szkolny. I znów szykowanie śniadań. Być może biegasz co rano do piekarni po świeże bułeczki. A co byś powiedziała, jakbyś zamiast wstawać i wychodzić na chłód i słotę, zrobiła bułeczki sama, gdzieś pomiędzy porannym makijażem, a ścieleniem łóżka?

  • Domowy chleb na jogurcie i miodzie to kolejny chlebek do mojej kolekcji domowych wypieków. Jest wilgotny, lekko słodki, lekko kwaskowy i ma delikatną, ale chrupiącą skórkę. Długo utrzymuje świeżość, choć przypuszczam, że po pierwszym bochenku nie będziesz w stanie tego stwierdzić, tak szybko zniknie. Ale jak upieczesz dwa na raz, na pewno ten drugi pozwoli Ci to zauważyć.

  • Gofry marchewkowe z cynamonową chmurką, to moja propozycja na pyszne i całkiem zdrowe śniadanie na słodko. Myślę, że twoja rodzina je pokocha. Moja w każdym razie powiedziała ” bardzo dobre – rób częściej”. A, że w Thermomix zrobienie gofrów marchewkowych idzie piorunem, rodzina dostanie to czego pragnie, zapewniam.

  • Chleb portugalski opanował internet. Każdy, kto posiada Thermomix, musi go spróbować. Spróbowałam i ja. Rzeczywiście jest fantastyczny! Pięknie rośnie, w środku jest mięciutki i puszysty, a chrupiąca skórka to po prostu marzenie.

  • Dietetyczne omlety prosto z gofrownicy to świetna propozycja na fit śniadanie. Prawie nie zawiera tłuszczu i węglowodanów. Tylko jajka i warzywka. Możesz dodać do nich chleb pełnoziarnisty, lub zjeść same. Na pewno będziesz najedzona, dostarczysz organizmowi niezbędnych składników, bez nadmiaru kalorii.

  • Wegańskie placuszki z jabłami robiłam ostatnio mojej córci, która już od dawna nie mięsa i produktów odzwierzęcych. Placuszki nie zawierają więc ani mleka, ani jajek. są więc doskonałe także dla osób nie tolerujących białka mleka krowiego, lub uczulonych na jajka.
    Gdy Hania poprosiła mnie o placuszki z jabłkami, odrzekłam: „dziecko, a z czego ja Ci mam zrobić takie placuszki, jak ty anie jajek, ani mleka nie możesz?!” Na co córcia nieco po podpowiedziała i poszła się uczyć. A ja, że od czasu do czasu lubię sprawić przyjemność tym, których kocham, skorzystałam z rad i usmażyłam takie placuszki, że cała rodzina (reszta nie jest Vege) się zajadała.

logo-myslipotarganej-ukraina

Myśli Potarganej to blog skierowany głównie do kobiet. Poruszam na nim tematy bliskie każdej z nas: dom, dzieci, rodzina, gotowanie, uroda, rozwój osobisty czy DIY. Zapraszam do komentowania i aktywnego udziału w życiu bloga, jak i na moje media społecznościowe. Bądźmy razem. Pozdrawiam – Kasia.

Oficjalny przedstawiciel Thermomix i Mary Kay.


© 2022 – Myśli Potarganej – Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć i treści bez zgody autora zabronione.