Zdrowe odżywianie, fit catering – poznaj z nami jego najważniejsze zasady!

Materiał zewnętrzny
0 komentarzy

We współczesnych latach stale rośnie zainteresowanie zdrowym trybem życia, a co za tym idzie – lepszym odżywianiem. Choć początkowo mogło się wydawać, że będzie to chwilowy trend, stało się zupełnie odwrotnie. Coraz częściej można także spotkać się z promowaniem takiego stylu, ponieważ jego założeniem jest dbanie o własne zdrowie i organizm. Mimo to stale szerzone są mity w kwestii odżywiania się, które mogą przynieść więcej negatywnych skutków niż korzyści dla zdrowia. Warto więc wiedzieć, jakich zachowań unikać, aby nie zrobić sobie niepotrzebnej krzywdy.

Zdrowe odżywianie – fakty i mity

Na temat zdrowego odżywiania można znaleźć ogrom informacji, które nie tylko czasem są sprzeczne ze sobą, lecz również mogą negatywnie wpłynąć na pracę organizmu lub prowadzić do różnorakich schorzeń.

Ostatni posiłek

Najczęściej budzącym wątpliwości jest ostatni posiłek, który spożywa się w ciągu dnia. Przez długi okres panowało przeświadczenie, że powinno się go spożywać przed godz. 18:00. Jest to jednak nieodpowiednie i może być bardzo niebezpieczne w skutkach dla zdrowia. Kolację, której nie powinno się pomijać w całodniowym menu, należy zjeść 3 godziny przed snem.

Istota kalorii

Dość często można spotkać się z opinią, że istotna jest tylko ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia. Jest to mit, który może skutkować niedoborami poszczególnych składników i minerałów w organizmie, jak i zaburzeniami gospodarki hormonalnej. Odpowiednie odżywianie to także zawartość poszczególnych makroskładników w posiłkach, które się spożywa.

Niezdrowy gluten

Na temat glutenu również krążą niepochlebne opinie, które są niepotrzebnym nikomu mitem. Owszem, może być on szkodliwy dla osób, które cierpią na jego nietolerancję, jednakże dla osób zdrowych nie będzie miał on żadnego wpływu na pracę organizmu.

Niejedzenie, a chudnięcie

Wiele osób sądzi, że jeśli ominie któryś z posiłków, będzie miał większe szanse na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jest to jednak nieodpowiednie rozwiązanie, które może skończyć się zupełnie odwrotnie. Dieta na płaski brzuch wcale nie musi oznaczać głodówki. Jeśli nie dostarczysz do organizmu odpowiedniej ilości kalorii i makroskładników, będzie on magazynował energię z poprzednich posiłków. Oznacza to, że Twoja waga może wzrosnąć. Dodatkowo jest to skrajnie niebezpieczne dla zdrowia i może prowadzić do schorzeń układu pokarmowego.

Regularność posiłków

Organizm, aby mógł prawidłowo funkcjonować, potrzebuje odpowiednich dawek energii, które otrzymuje ze zjedzonych posiłków. Regularność ich spożywania ma zatem ogromne znaczenie dla pracy całego ciała i umysłu. Konieczne jest wyrobienie w sobie nawyku, w którym sięgasz po jedzenie o określonej porze. Może Ci w tym pomóc dieta pudełkowa, ponieważ otrzymasz pięć posiłków wraz z instrukcją i propozycją godzin ich zjedzenia. Fit catering to także rozwiązanie, dzięki któremu będziesz miał mniej obowiązków i więcej czasu dla siebie.

Dieta musi być restrykcyjna

Przekonanie na temat przestrzegania restrykcji podczas diety jest błędne. Zdrowe odżywianie nie powinno polegać na eliminacji wszelkich składników, które posiadają tłuszcz i cukier bądź uchodzą za niezdrowe. Dieta pudełkowa olsztyn wcale nie opiera się na jednym zestawie składników. Stale posiłki się zmieniają i dzięki temu organizm otrzymuje wszystko czego naprawdę mu trzeba. Codzienne menu musi być bogate w różnorodne produkty, które dostarczą Ci witamin i minerałów, dzięki którym będziesz czuł się lepiej, jak i poprawi się Twoje zdrowie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Zobacz także

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Akceptuj Polityka prywatności

Polityka prywatności