Odchudzanie a basen! Czyli jak schudnąć dzięki pływaniu i ćwiczeniom w wodzie!

Materiał zewnętrzny
0 komentarzy

Większości z nas basen kojarzy się raczej z formą wakacyjnej rozrywki. Dla wielu osób jest to jednak również doskonały sposób na utrzymanie świetnej formy i ładnej sylwetki. Regularne pływanie to świetna alternatywa dla siłowni. Co ważne, pływanie nie obciąża stawów ani kręgosłupa, dlatego zgubienie kilogramów w ten sposób jest o wiele bezpieczniejsze, zwłaszcza wtedy, kiedy mamy ich dość sporo. Jak wygląda odchudzanie na basenie? Za chwilę dowiesz się wszystkiego, co ważne!

Jak schudnąć na basenie?

Basen jest jednym z najlepszych miejsc do walki z nadprogramowymi kilogramami. Przede wszystkim jest to aktywność, która w przeciwieństwie do wielu innych ćwiczeń fizycznych, nie obciąża stawów, a równocześnie jest treningiem pozwalającym spalić olbrzymią ilość kalorii. Jak wygląda zatem odchudzanie a basen w praktyce? Przykładowo jedna godzina rekreacyjnego pływania pozwoli spalić około 360 kcal. Natomiast bardziej intensywny trening to aż 600 kcal w godzinę.

Oczywiście wiele zależy tutaj także od naszej wagi wyjściowej – im jest większa, tym więcej kalorii spalimy. Dlatego też z czasem, jak będziemy chudnąć, liczba spalonych kalorii w trakcie treningu może się zmniejszać. Jest to jednak całkowicie naturalne zjawisko. Przy czym efektywność samego odchudzania na basenie to rezultat spełnienia kilku podstawowych reguł, takich jak:

  • Regularność (optymalnie 2 treningi godzinne w tygodniu).
  • Dokładność (nie oszukujemy i przykładamy się do treningów, żeby spalić w ich trakcie jak najwięcej kalorii)
  • Nie powinno się pływać na czczo (na około 1,5 godziny przed treningiem należy dostarczyć organizmowi odpowiedniej dawki energii w postaci lekkostrawnego posiłku).

Warto zaznaczyć, że pływanie to nie jedyny i nie najbardziej efektywny sposób na odchudzanie na basenie. Co jeszcze mamy do wyboru?

Odchudzanie a basen – nie tylko pływanie!

Nowoczesne aquaparki z rozbudowaną ofertą proponują również szereg innych zajęć grupowych w wodzie, które pozwalają na skuteczne zgubienie nadwagi. Najczęściej jest to aqua aerobik. W czasie tego typu zajęć spalić można jeszcze więcej kalorii niż przy zwykłym pływaniu. Oczywiście istnieje szereg innych aktywności fizycznych wspierających odchudzanie, jakie można realizować na basenie. Ciekawą formą ćwiczeń jest aqua pilates. Dla pasjonatów tańca sprawdzi się natomiast aqua zumba. Można również poszukać basenów, gdzie prowadzone są zajęcia sportowe obejmujące grę w siatkówkę, polo wodne czy koszykówkę wodną.

Przyjemne z pożytecznym, czyli dzień w parku wodnym

Odchudzanie na basenie to także szereg rozrywek i atrakcji, jakie oferują parki wodne. Zjeżdżalnie, sztuczne fale i zabawa z dziećmi czy znajomymi w wodzie także pozwala spalić zbędne kalorie – jakby nie było, jest to ruch. Miejscem, gdzie zarówno popływamy, jak i się po prostu rozerwiemy dzięki wodnym atrakcjom, jest Park Wodny w Krakowie. Co najlepsze, to właśnie w tym aquaparku znajduje się Stacja Parkowa, czyli zewnętrzna plaża, na której można się fajnie zrelaksować po tej całej wodnej aktywności.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Zobacz także