Zbyt dużo myśli przed snem? Sprawdź, jak temu zaradzić!

Materiał zewnętrzny
A+A-
Reset

W ciągu dnia dzieje się wiele różnych rzeczy, przez co wieczorem czujemy się zmęczeni. W tej chwili nie marzymy o niczym innym, jak tylko odpocząć we własnym łóżku. I wtedy ukazują się one – natrętne myśli. Mogą dotyczyć naszej przeszłości lub przyszłości, a pojawiają się wieczorem, gdy nie zakłócają ich bodźce zewnętrzne. A jak się od nich uwolnić i spokojnie wypocząć?

Sposób 1 – wycisz się przed snem

Korzystając z telefonu czy innych urządzeń emitujących światło niebieskie nie tylko negatywnie wpływają na wydzielanie melatoniny, ale także pogarszamy swoją jakość snu. Warto zatem być offline, chociaż na godzinę przed położeniem się do łóżka. Oprócz tego ograniczamy bodźce, które mogą przywołać natrętne myśli.

Sposób 2 – zaplanuj kolejny dzień

Czasem nasze myśli skupiają się na tym, czego nie daliśmy rady zrobić. Warto zatem usiąść wieczorem, wziąć kartkę i zapisać czynności, których nie udało nam się zrobić – zarówno prywatnych, jak i zawodowych. Zaplanujmy ich realizację na kolejne dni lub tygodnie. W końcu kto wie, być może pozwoli to na oczyszczenie myśli!

Sposób 3 – spacer lub joga

Natrętne myśli pojawiają się wieczorami? Postawmy na aktywność fizyczną! W godzinach wieczornych najlepiej sprawdzi się spacer lub ćwiczenia rozciągające. Inną propozycją jest joga w wersji przeznaczonej na zakończenie dnia. W ten sposób będziemy w stanie wyciszyć ciało i umysł.

Sposób 4 – zorganizuj domowe spa

Nie da się zaprzeczyć – zorganizowanie domowego spa może w znaczący sposób pomóc nam się odprężyć i odstresować. Używamy aromatycznych kosmetyków czy olejków, a poprzez wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych, jesteśmy w stanie skupić się na tym, co jest tu i teraz. Nasze myśli rozmywają się i powoli przestają nas niepokoić.

Sposób 5 – medytuj

Obecnie medytację można określać jako trening świadomości lub też praktykę pozwalającą na ćwiczenie umysłu. Poprzez techniki oddechowe oraz relaksacyjne jesteśmy w stanie uporządkować wszystko, co mamy w głowie. Co więcej, sama praktyka działa wyciszająco, przez co w naszej głowie nie pojawiają się niechciane myśli.

Sposób 6 – zapisuj pojawiające się myśli

Natrętne myśli wynikają z nieprzepracowanych spraw. Dlatego, gdy tylko zagoszczą w naszej głowie, chwyćmy za długopis i kartkę. Zapisując je, możemy kolejnego dnia dokonać analizy i znaleźć potencjalne rozwiązanie. W ten sposób o wiele łatwiej będzie nam pozbyć się problemu!

Sposób 7 – zadbaj o wygodne łóżko

Dbając o wysokiej jakości materac, kołdrę, poduszkę czy inne akcesoria sypialniane, możemy korzystnie wpłynąć zarówno na jakość snu, jak i komfort wypoczynku. Inwestując w wysokiej jakości produkty, możemy także pozbyć się natrętnych myśli – w końcu będzie nam tak wygodnie, że szybko obejmą nas ramiona Morfeusza.

Zaprezentowane sposoby to tylko propozycje, które mogą nam pomóc pozbyć się natrętnych myśli. Pamiętajmy jednak, że każdy z nas jest inny, dlatego warto sprawdzić, czy faktycznie u nas zadziałają.

Artykuł sponsorowany.

--- R E K L A M A ---
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Zobacz także